Inforium en mijn gegevens

  • Waar wordt Inforium voor gebruikt?

    Inforium wordt gebruikt voor het opvragen van privacy gevoelige informatie zoals medische informatie, voorlichtingsfolders en duidelijke bijsluiters bij recepten etcetera.

  • Worden er persoonlijke gegevens opgeslagen?

    Nee, Inforium slaat geen persoonlijke gegevens op.

  • Is het veilig om Inforium te gebruiken?

    Ja. De informatie wordt via een beveiligde verbinding verstuurd en er wordt geen informatie bewaard. Niemand kan ontdekken welke informatie naar welke persoon is gegaan, simpelweg omdat die informatie niet bestaat.

  • Meer informatie

    Inforium is ontworpen om op veilige, anonieme manier, informatie te verzenden. Het e-mailadres wat ingevoerd is, de Inforium code en de verzending zijn eenmalig en niet te traceren. Hiervoor gebruikt Inforium een ingenieuze versleutelingstechniek, waarbij zowel uw e-mailadres als het IP-adres (het "adres" van de gebruikte computer/ telefoon of tablet) meteen na verzending ontraceerbaar wordt.

Inforium ontvangen in mijn mailbox

  • Ik heb geen Inforium email ontvangen in mijn mailbox?

    Dat is vervelend maar kan soms voorkomen door verschillende, hieronder genoemde mogelijkheden:

    1) Het Inforiumbericht wordt door uw mailprovider herkend als spam en in uw spambox geplaatst. U kunt uw spambox altijd bekijken, daar zult u in dat geval het Inforiumbericht alsnog vinden en openen. Zie ook de vraag: Hoe voeg ik Inforium toe aan veilige afzenders?

    2) Wanneer u zeker weet dat u uw goede mailaccount bekijkt en het inforiumbericht niet in uw spambox gekomen is, is er waarschijnlijk een fout gemaakt bij het invullen van uw e-mailadres. Doordat er geen informatie wordt bewaard of gecontroleerd kan het systeem niet ontdekken dat er een foutief e-mailadres is ingevoerd in het systeem. U kunt uw arts vragen het bericht nogmaals te versturen.

    3) U gebruikt een emailadres eindigend op me.com, apple.com of icloud.com. Zeer recent heeft Apple aanpassingen gemaakt in de verwerking van hun mails. Hier hebben ook Inforium ontvangers last van. Het gaat om de email adressen eindigend op me.com en apple.com en icloud.com. De toegestuurde Inforium berichten worden op deze adressen helaas niet meer ontvangen.
    Wij raden u voorlopig een ander mail adres dan die van Apple te gebruiken. Let op : Het gaat puur om het mailadres, niet om het Apple apparaat. Andere mailadressen op de iphone of iPad worden normaal ontvangen.Op dit moment zijn wij bezig een oplossing hiervoor te vinden, en zullen onze gebruikers hierover op de hoogte houden.

  • Het ontvangen Inforium bericht is in mijn spambox terecht gekomen?

    Dit kan soms voorkomen en is afhankelijk van welke mailprovider u gebruikt. U kunt het bericht gewoon openen in uw spambox. Als u in het vervolg wilt voorkomen dat Inforium in uw spambox terecht komt kunt u Inforium toevoegen aan uw lijst van Veilige Afzenders. Hoe dit werkt lees u bij de vraag: Hoe voeg ik Inforium toe aan Veilige Afzenders?

  • Hoe voeg ik Inforium in mijn mail toe aan Veilige Afzenders?

    Het komt voor dat Inforium berichten gezien worden als spam. Deze verdwijnen dan in uw “spambox” en u ziet deze niet terug in uw inbox. U voorkomt dit door ons e-mailadres (noreply@inforium.nl) als veilige afzender toe te voegen aan uw e-mailaccount. Hoe u dat doet, leest u hieronder.

  • Helpt dit niet?

    Stuurt u ons dan via ons contactformulier de volgende informatie:
    • Uw e-mailprovider, bijvoorbeeld Hotmail, Gmail, Live, XS4all.
    • Uw browser, bijvoorbeeld Internet Explorer, Firefox, Safari.

    Dan kunnen wij nagaan wat de reden is waarom u onze berichten niet ontvangt.

Instellingen voor diverse mailcliënts

  • Windows Live/Hotmail (Outlook)

    1. Log-in
    2. Open een e-mail bericht van Inforium.
    3. Klik Markeren als veilig, bovenaan het bericht.

    Ons e-mailadres toevoegen aan uw contactpersonen:
    1. Klik op de knop Contactpersonen.
    2. Klik op de knop Nieuw.
    3. Vul een gewenste naam in het veld Snelnaam.
    4. Vul vervolgens ons e-mailadres (noreply@inforium.nl) in het veld Privé e-mailadres.

  • GMail

    1. Open een e-mail bericht van Inforium.
    2. Klik op het pijltje naast Beantwoorden (Reply).
    3. Klik op Afzender toevoegen aan lijst met contactpersonen (Add sender to contact list).
    4. Klik op Afbeeldingen van afzender altijd weergeven (Always display images from this sender).

  • Outlook 2003

    1. Klik met de rechtermuisknop op de onderwerp-regel (subject) van een van Inforium afkomstig bericht.
    2. Kies de optie Afzender toevoegen aan adresboek.
    3. Ons domein toevoegen aan de lijst met veilige afzenders:
    4. Klik met de rechtermuisknop op een verborgen afbeelding in een van Inforium afkomstige e-mail.
    5. Kies de optie Domein toevoegen aan de lijst met veilige afzenders.

  • Outlook 2007

    1. Klik met de rechtermuisknop op de naam ven de afzender in een van Inforium afkomstig bericht.
    2. Klik vervolgens "toevoegen aan contactpersonen".
    Het kan zijn dat het nog steeds niet mogelijk is berichten van Inforiums te ontvangen, zelfs wanneer ons adres is toegevoegd aan de lijst met contactpersonen. U kunt dit als volgt oplossen:
    3. Klik op Opties in het menu Extra.
    4. Klik op het tabblad Voorkeuren onder E-mail op Ongewenste e-mail.
    5. Klik op het tabblad Veilige afzenders.
    6. Schakel het selectievakje E-mail van mijn contactpersonen ook vertrouwen in.

  • Outlook 2010

    Ga als volgt te werk als u ervoor wilt zorgen dat geadresseerde van uw berichten voorkomen in uw lijst met veilige afzenders, zelfs als ze geen Outlook-contactpersoon zijn.
    • Ga naar het tabblad Start.
    • Klik in de groep Verwijderen achtereenvolgens op Ongewenste e-mail en op Opties voor ongewenste e-mail.
    • Schakel op het tabblad Veilige afzenders het selectievakje Automatisch personen aan wie ik een e-mail stuur toevoegen aan de lijst met veilige afzenders in.

  • Outlook 2013

    • Klik op het tabblad Start.
    • Klik in de groep Verwijderen achtereenvolgens op Ongewenste e-mail en op Opties voor ongewenste e-mail.
    • Schakel op het tabblad Veilige afzenders het selectievakje Automatisch personen aan wie ik een e-mail stuur toevoegen aan de lijst met veilige afzenders in.

De inhoud van het Inforium dat ik heb ontvangen

  • Ik heb een vraag of opmerking over de inhoud van een Inforium?

    Hiervoor kunt u contact opnemen met de aanbieder van het Inforium (doorgaans uw zorgverlener, zorginstelling of specialist). Elke aanbieder van Inforium is verplicht een afzender en contactgegevens te vermelden in Inforiums. Kijkt u boven of onderaan het emailbericht voor deze contactgegevens van (bijvoorbeeld) uw zorgverlener. Inforium BV heeft geen invloed of aansprakelijkheid omtrent de inhoud. Inforium BV is een "trusted 3rd party" en verzorgt de anonieme verzending van een Inforium.

  • Er staat een link in het ontvangen emailbericht die niet werkt

    Inforium brengt u de juiste informatie van een derde partij. Deze partij kan de zorginstelling zelf zijn of bekende websites zoals thuisarts.nl of kanker.nl. Deze partijen zijn zelf verantwoordelijk voor hun informatie. Wanneer deze partijen informatie van het internet verwijderen of de URL aanpassen, kan het gebeuren dat wij u naar een zogenaamde dode link doorverwijzen. Het team van Inforium is constant bezig met het optimaliseren van de links, waardoor we deze kans zo klein mogelijk proberen te houden.

  • Er staat een bijlage in het ontvangen emailbericht die ik niet kan openen

    Hiervoor kunt u contact opnemen met de aanbieder van het Inforium (doorgaans uw zorgverlener, zorginstelling of specialist). Elke aanbieder van Inforium is verplicht een afzender en contactgegevens te vermelden in Inforiums. Kijkt u boven of onderaan het emailbericht voor deze contactgegevens van (bijvoorbeeld) uw zorgverlener. Inforium BV heeft geen invloed of aansprakelijkheid omtrent de inhoud. Inforium BV is een "trusted 3rd party" en verzorgt de anonieme verzending van een Inforium.

Financieel

  • Wat kost Inforium?

    Inforium is gratis voor de ontvanger van Inforiums. De aanbieder van Inforiums (bijvoorbeeld uw zorgverlener) betaalt een vergoeding.

Ik ben gebruiker of beheerder van Inforium

  • Waar vind ik veelgestelde vragen voor gebruikers en/of beheerders?

    Indien u gebruiker of beheerder bent van Inforium kunt u gebruik maken van ons supportsysteem en onze kennisbank via support.inforium.nl of mail: support@inforium.nl . Wanneer u ingelogd bent in het systeem heeft u ook via de Help functie toegang tot support systeem en de kennisbank.

Andere vragen

  • Mijn vraag staat niet tussen de veelgestelde vragen

    Gebruik voor een specifieke vraag ons contactformulier of bel tijdens kantoortijden met onze klantenservice (036) 7440496